Czy można zarobić na stylizacji brwi?

Jeżeli wymyśliłaś sobie, że chcesz robić to co kochasz i zarabiać na tym pieniądze, ale nadal boisz się zrobić ten duży krok i wskoczyć na głęboką wodę to ten tekst jest zdecydowanie dla Ciebie. 

Niezależność finansowa

Niezależność finansowa była dla mnie zawsze priorytetowym celem. Jeszcze kilka lat temu kiedy zaczynałam moją przygodę ze stylizacją brwi nie zakładałam innej opcji. Wiedziałam, że chcę robić tylko to i szczerze w to wierzyłam. Kiedy inni pytali mnie czym się zajmuje, a ja mówiłam, że wykonuję stylizację brwi to na ich twarzach malowało się nie małe zdziwienie, że można się z tego utrzymać. 

Nie stało się to jednak w jednej chwili jak za dotknięciem magicznej różdżki. Byłam cierpliwa i szłam do celu krok po kroku, nie raz popełniając błędy. Ty możesz ich uniknąć.

Jest kilka warunków jakie powinnaś spełnić, aby móc zarabiać będąc właścicielką Brow Baru. 
  1. Obsługa klienta na najwyższym poziomie – oczywiście posiadanie oddanego grona klientów jest kluczowe w tym, aby odpowiednio zarabiać. Musisz wiedzieć jakiego klienta chcesz obsługiwać (stworzyć sobie swoją personę), dowozić obietnicę (jest nią między innymi Twoja oferta w internecie) oraz być gotowym na to, że będziesz miała kontakt z różnymi klientami, więc cierpliwość, ale i asertywność powinny być Twoimi cechami dominującymi. 
  2. Powracalność klientów – to najważniejszy parametr jaki będzie definiował Twój progres. Szczególnie wtedy gdy pracujesz w niewielkim mieście, wtedy wskaźnik powracalności klientów powinien plasować się na poziomie 50-60%. Im jest niższy tym większe prawdopodobieństwo, że coś jest nie tak, albo z poziomem Twoich usług, albo z obsługą klienta. 
  3. Pieniądze Twojej firmy to nie są Twoje pieniądze. Zaskoczona? Może i prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, ale przychód (to co otrzymujesz od klienta za wykonaną usługę) to nie jest Twój zysk. Pandemia pokazała, że takie podejście jest bardzo niebezpieczne, bo może okazać się, że nie jesteśmy w stanie przetrwać trudniejszego momentu. Aby to zmienić warto podejść do finansów swojej firmy jak do…finansów obcej firmy. Wyobraź sobie, że ma określone fundusze i musisz je rozdysponować. Część na pokrycie kosztów, konkretną kwotę na reinwestycje, a na końcu wynagrodzenie, które powinno być wliczone w cenę Twojej usługi.
  4. Nie układaj swojego cennika na podstawie cen konkurencji. Przede wszystkim dlatego, że nie wiesz na jakiej podstawie powstał ich cennik, jakie mają koszty i czy w ogóle na tym zarabiają. Twoje ceny powinny być skalkulowane dokładnie tak, aby pokryły Twoje koszty stałe, koszty zmienne i wynagrodzenie (roboczogodzinę). Dopiero dobre kalkulacje pozwolą Ci zarabiać na odpowiednim poziomie. 

Jakoś to będzie?

Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak bardzo lekceważymy ten ważny aspekt biznesu. Nie zakładamy żadnych prognoz sprzedażowych, ani nie skupiamy się na obsłudze klienta czy marketingu. A przecież każdy z tych elementów jest jak sieć naczyń połączonych. Jedno wpływa na drugie, a żadne z nich nie powinno być traktowane oddzielnie. Możesz to lekceważyć i zakładać, że „jakoś to będzie”. Albo zrobić porządny audyt tego co robisz i co można poprawić, aby rozwijać się jeszcze lepiej. 

Wszystkie powyższe tematy znajdziesz w moim najnowszym poradniku „Zyskowny Brow Bar”, a oprócz tego, wraz z premierą ebook ukaże się arkusz kalkulacyjny, który najtrudniejsze obliczenia wykona za Ciebie. Już prościej się nie da. Zapisz się na listę zainteresowanych i kup poradnik jako pierwsza. PREMIERA 7 grudnia

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *