Co zrobić po szkoleniu ze stylizacji brwi?

Udało się! Po miesiącach oszczędzania, udało Ci się ukończyć wymarzony kurs stylizacji brwi! Oczami wyobraźni widzisz swoją świetlaną przyszłość jako stylistka brwi. Po pełnym wrażeń szkoleniu wracasz do domu i już chcesz zabrać się za planowanie swojej przyszłości i…. pustka. 

Nie wiesz od czego zacząć, jak masz ćwiczyć i od czego zacząć zdobywanie nowych klientów. 

Głowisz się jak masz reklamować swoje nowe usługi. Zaczynasz sobie pluć w brodę i przeklinać „Po co zainwestowałam tyle pieniędzy w szkolenie” 

No właśnie… Znam tą historię. Słyszałam ją wielokrotnie. Ba! Ja sama przez nią przechodziłam. Często widziałam przerażenie w oczach dziewczyn, które wychodziły po szkoleniu. Musiały nie tylko ułożyć sobie w głowie całą masę informacji, ale jeszcze przyswoić masę innych, które potrzebne im są, aby to czego się nauczyły przekuć w żywy pieniądz.

Nie wystarczy nauczyć się robić brwi, a przyjmowanie klientek to nie tylko ploteczki i kawka. To też cała masa procesów jakich nie widzi Twój klient. O ile są poprowadzone prawidłowo przynoszą tylko same korzyści. Kiedy dopiero zaczynasz (a może już coś zaczęłaś działać) pojęcie procesów wydaje Ci się pewnie totalnie abstrakcyjne. O jakie procesy zatem chodzi?

REKLAMA SWOICH USŁUG

To jedno z ważniejszych rzeczy, które powinno być w Twoim centrum zainteresowań kiedy zaczynasz poszukiwania swoich klientek. „Rób ładne zdjęcia przed i po”- to bardzo duże uproszczenie tematu. Ważniejsze powinno być to jakiego klienta chcesz obsługiwać? Zdradzę Ci sekret. Każda klientka ma swoją stylistkę, a każda stylistka ma swoją klientkę. Powinnaś to sobie dobrze zapamiętać. Pracujemy w bardzo intymnej strefie klienta i aby ta współpraca była owocna (żebyś Ty była zadowolona ze swojej pracy, a klientka chętniej wracała i polecała Cię swoim koleżankom), między wami musi być chemia. Kogo w takim razie obsługiwać? Zacznij od stworzeni swojej własnej persony. Takiej wymarzonej klientki, która ma określone potrzeby. Kiedy już będziesz wiedziała jak wygląd Twoja idealna persona będziesz wiedziała jakie ma oczekiwania względem stylizacji brwi i jak powinnaś tworzyć swoje oferty, aby ona chciała wybrać właśnie Ciebie wśród grona innych stylistek.

Stylizując brwi stawiaj na to co wychodzi Ci najlepiej. W czym czujesz się mocna. Dopiero potem inwestuj (zwróć uwagę, że znów piszę o pieniądzach, które wydajesz zanim będziesz miała pewności co dalej z tym robić) w kolejne szkolenia. Nie sztuką jest nauczyć się robić wszystko. Sztuką jest być ekspertem w jednym zabiegu, który będzie zachwycał coraz większe grono klientek. 

PRAWIDŁOWA WYCENA USŁUG

Jeżeli zaczęłaś swoją przygodę z brwiami od kopiowania cennika swojej konkurencji to wiedz, że właśnie strzeliłaś sobie w kolano. Na cenę Twoich usług powinna się przede wszystkim składać suma Twoich kosztów. Jednak najważniejszym elementem jaki powinnaś doliczyć do ceny usług, jest Twoje wynagrodzenie. Pamiętaj, że choć w większości ponosimy podobne koszty stałe prowadzenia działalności (ZUS, podatki itp) to jednak każda z nas ma inne koszty stałe (czynsz, energia, zużycie materiałów). Nie masz pojęcia w jakiej kondycji finansowej jest Twoja konkurencja. Dlatego wyznaczanie cen na bazie ich cennika po prostu mija się z celem. 

OBSŁUGA KLIENTA

To jeden z trudniejszych elementów Twojej pracy, ponieważ wymaga nabycia pewnych umiejętności miękkich, które pozwolą Ci odpowiednio stawiać granice w kontaktach z klientem, ale i wzbudzać szacunek w ich oczach. Moja rada na początek Twojej przygody ze stylizacją brwi? Nigdy nie daj po sobie poznać, że jesteś zestresowana. Jeżeli Ty będziesz się bała wykonywać zabiegi to klientka tym bardziej wpadnie w panikę oddając się w Twoje niedoświadczone ręce. Zaufaj sobie i swojej intuicji. Oczyść umysł, bądź tu i teraz. Nie myśl o reakcji klientki, która nastąpi za chwilę, albo o tym co będzie kiedy skończysz. 

Praca z klientem nie jest łatwa. Wymaga bardzo dużo cierpliwości i spokoju. Nie obsługujesz maszyny, ale pracujesz z żywą istotą, która ma swoje humory i odczuwa ból. Nie powinnaś traktować tego jak pracę na linii produkcyjnej. Jeżeli dobrze określisz swoją personę to czas spędzony z twoimi klientkami będzie czystą przyjemnością nie tylko dla nich ale i dla Ciebie. 

Nie od razu Rzym zbudowano

Od czegoś trzeba zacząć, a im szybciej zaczniesz stawiać kroki w swoim nowym zawodzie, tym łatwiej osiągniesz wymarzony cel – niezależność finansową. 

Ja świetnie pamiętam swoje początki. Dobrze wiem jak to jest zaczynać, bo ja zaczynałam kilka razy praktycznie od zera. Choć za każdym razem byłam bogatsza o nowe doświadczenia to jednak nie było łatwo. Wiem też jak to wygląd od strony kursantek, bo mam z nimi stały kontakt. Nie tylko z tymi, które już działają w branży, ale i z tymi, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w stylizacji brwi. Każda z nich ma inne potrzeby i oczekiwania. Dlatego też wszystkie odpowiedzi na ich rozterki zawarłam w moim najnowszym eBooku „Zyskowny Brow Bar”. Niech Cię jednak nie zmyli tytuł, bo w nim nie skupiam się jedynie na finansowych i prawnych aspektach prowadzenia Brow Baru, ale uczę Cię jak zaskakiwać klienta i tworzyć efekt WOW, ale przede wszystkim uświadamiam, że tworząc takie miejsce robisz to przede wszystkim z myślą o sobie. Pełna nadziei na niezależność finansową, realizacji swoich marzeń, ale też robienia biznesu na swoich zasadach. To wszystko jest na wyciągnięcie ręki.

Jeszcze do poniedziałku możesz kupić go w promocyjnej cenie. Do wyboru masz pakiety z materiałami dodatkowymi, a w prezencie audiobook (poradnik ma ponad 200 stron!), którego możesz słuchać w dowolnym momencie. 

Nie przegap okazji i kup eBook w niższej cenie. Rozpocznij nowy rok z przytupem realizując się zawodowo!

(Wystarczy kliknąć w poniższe zdjęcie, a zostaniesz przeniesiona do sklepu, w którym znajdziesz pełen opis produktu)

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *