3 rodzaje zdjęć, które mogą oszpecić Twoje portfolio

Zacznijmy od tego, że w 2021 roku każde medium, w jakim działamy publicznie, może być naszym portfolio. Z oczywistych względów te, na których rządzą treści wizualne, będzie naszym pierwszym wyborem. Instagram zdecydowanie dzierży tu pierwsze miejsce. Co z resztą potwierdzają badania, według których branża Beauty cieszy się największym zaangażowaniem na całym Instagramie. Mając tego świadomość, grzechem byłoby nie wykorzystywać tego potencjału do budowania i poszerzania grona naszych klientek.

A okazuje się, że bardzo wiele stylistek nie podchodzi do tego tematu odpowiednio. W tym wpisie pokażę Ci 3 najczęściej spotykane błędy, jakie zauważam niemal każdego dnia.

1. Zbyt duże zbliżenie

W większości telefonów obiektyw, z którego korzystamy podczas robienia zdjęć, jest szerokokątny. Oznacza to, najprościej mówiąc, że zniekształca perspektywę. Im bliżej przysuniemy telefon do twarzy klientki, tym bardziej zdeformujemy obraz, szczególnie to co znajdzie się w centrum kadru – np. nos klientki. Tego typu fotografia nie będzie odbierana pozytywnie, a już na pewno nie sprawi, że klientki zaczną walić drzwiami i oknami by skorzystać z Twoich usług.

2. Za mało światła

Ciemność, widzę ciemność… A przecież nie o to nam chodzi. Im słabiej doświetlimy buzię naszej klientki/modelki, tym zdjęcie będzie po prostu łatwe do przeoczenia, a potencjalnie zainteresowana Twoimi usługami osoba, przejdzie obok niego obojętnie. Dodając do naszego kadru więcej światła sprawimy, że wszystkie istotne detale staną się lepiej widoczne, a o to przecież chodzi.

3. Zła perspektywa

Perspektywa z której wykonano powyższe zdjęcie to punkt widzenia stylistki, przede wszystkim pracującej na siedząco. Zdjęcie tego typu będzie mogła „odszyfrować” jedynie inna stylistka, a ona nigdy nie zostanie Twoją klientką. Te prawdziwe klientki, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami nigdy nie widzą swojej buzi z takiej perspektywy i widząc tego typu zdjęcie po prostu przejdą obok niego, nie zwracając większej uwagi.

Pamiętaj by pokazywać klientkom efekt swojej pracy tak jak one mogą widzieć siebie same w lustrze.

A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego jak budować portfolio by działało jak magnes na klientki – koniecznie sprawdź nasze najnowsze szkolenie online:

Brak komentarzy, bądź pierwszy!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *